Ohje - WiseSales: Tilauksen palautus | WiseNetwork Oy

Ohje - WiseSales: Tilauksen palautus

Vaiheittaiset ohjeet, miten tilaus palautetaan.

Huom! Palautus voidaan tehdä vain jo postitetuille tuotteille.


1. Siirrytään järjestelmän hallintapuolelle

→ "Myynti"

→ "Tilaukset"

→ "Tilaukset"

Avataan tilaus klikkaamalla tilausnumeroa.


2. Klikataan tilauksen alareunasta

→"Käsittele"

→ "Palautus"


3. Tilauksella voi olla useampi eri tuote. Valitaan, mikä tuote halutaan palauttaa ja montako kappaletta halutaan palauttaa.


Tilauksen palautus toiminto palauttaa tuotteen myytävissä olevan saldon ja varastossa fyysisesti olevan saldon.


4. ​​​​​​​Palautuksen lisäksi tilaus tulee hyvittää. Ilman hyvitys toimintoa tilaus ei hyvity kirjanpidosta ja myyntiraporteilta.

→"Käsittele"

→"Hyvitetty"


5. Jos tilauksella on useita eri tuotteita, niin voidaan valita, että mitkä tuotteet tilaukselta halutaan hyvittää.

Ensin tulee valita hyvitettävien tuotteiden määrä. Tämän jälkeen rastitetaan ne suoritukset, jotka halutaan hyvittää.

Lopuksi valitaan halutaanko tuote hyvittää alkuperäisellä maksutavalla vai ei.

Hyvityksestä muodostuu hyvitystilaus.