Ohjeet WiseLeads -myynnin seurannan työkalun käyttöön.
Katso video myynnin seurannan työkalun käytöstä.
Katso video myynnin seurannan työkalun käytöstä.
Ohje: Myynnin seurannan käyttö
1. Myynnin seurantaan siirrytään järjestelmän hallintapuolelta valitsemalla
→ "Myynti"
→ "Myynti"
→ "Myynnin seuranta"Listaukseen avautuu kaikki aikaisemmin luodut myynnin seurannan taulut.
4. Tauluun voidaan määritellä ja nimetä halutulla tavalla 1–6 saraketta, joiden avulla kontakteja voidaan jaotella.
Tarvittaessa myynnin seurannan tauluja voidaan käyttää myös projektien seurantaan määrittelmällä tähän sopivat otsikot.
6. Määritellään liidin tiedot.
Nimi = esim. kontaktin nimi
Kuvaus = esim. liidin alkuperä
Arvo = esim. arvioitu tai todellinen summa
Henkilöt = asiakkaan yhteyshenkilö
Omistaja = liidin omistava myyjä
Eräpäivä =
Tagit = liidin ryhmittelyyn käytettävät hakusanat esim. "liidi".Tallennetaan liidi klikkaamalla
→ "Tallenna"
Vasta tallennuksen jälkeen liidille päästään lisäämään aktiviteetteja.
7. Uusi aktiviteetti lisätään liidikortilta kohdasta aktiviteetit klikkaamalla
→ "Lisää uusi"
Valitaan alasvetovalikosta aktiviteetin tyyppi.
Huom. aktiviteetteja pääsee lisäämään vasta sen jälkeen, kun liidikortti on luotu ja tallennettu ensimmäisen kerran.
8. Kirjoitetaan tarkemmat tiedot suoritetusta aktiviteetista avautuvalle lomakkeelle.
Kun aktiviteetti tallennetaan, tallentuvat sen tiedot liidikortille sekä CRM:ään kaikkien aktiviteetissa osallisina olleiden henkilöiden ja yritysten taakse.
9. Liidin kehitystä seurataan siirtämällä liidikorttia taulukossa (myyntiputkessa) eteenpäin, kunnes kauppa on joko voitettu tai hävitty.
10. Liidi poistuu automaattisesti myynnin seurannan listauksesta, kun se merkitään voitetuksi tai hävityksi.
11. Myynnin seurannan raporttiin pääsee siirtymään myynnin seurannan taulun yläreunasta klikkaamalla kohtaa
→ "Raportti"
12. Järjestelmä muodostaa suoritetuista aktiviteeteista yhteenvedon. Raportissa näkyy myös myyjäkohtaiset aktiviteettien määrät.