Jokaiselle järjestelmän kautta lähetettävälle sähköpostimarkkinointiviestille pitää määritellä peruutusryhmä.
Peruutusryhmiä voi ja kannattaa luoda useille eri ryhmille. Kun yrityksellä on käytössään useita eri peruutusryhmiä, niin tällöin viestien vastaanottajat voivat poistaa itsensä esimerkiksi tarjouspostien vastaanottajalistalta, mutta saavat edelleen yrityksen muun viestinnän (esimerkiksi tapahtumatiedotteet tai uutiskirjeet).
1. Sähköpostimarkkinoinnin peruutusryhmiä hallitaan järjestelmän hallintapuolelta kohdasta
→ "Markkinointi"
→ "Sähköpostimarkkinointi"
→ "Peruutusryhmät"Uusi ryhmä lisätään kohdasta
→ "Lisää uusi"
2. Annetaan uudelle peruutusryhmälle nimi sekä kirjoitetaan kuvaus.
Klikataan lopuksi "tallenna".
"Aseta oletusryhmäksi"
- Laitetaan rasti tähän, mikäli peruutusryhmä halutaan asettaa sähköpostimarkkinointiviestien oletusperuutusryhmäksi.
"Aseta tapahtumakutsun peruutusryhmäksi"
- Laitetaan rasti tähän, mikäli peruutusryhmä halutaan asettaa tapahtumakutsujen oletusperuutusryhmäksi.
3. Kun peruutusryhmät on luotu, valitaan oikea peruustusryhmä uutta sähköpostimarkkinointiviestiä luotaessa ("perustiedot"-välilehdellä kohdassa "tilauksen peruustusryhmä").
4. Mikäli henkilö klikkaa hänelle lähetetystä sähköpostista "peruuta uutiskirje" -linkkiä, niin järjestelmä ei jatkossa lähetä hänelle enää sähköposteja, joihin on valittu kyseinen peruutusryhmä.
5. Lähetetystä sähköpostista löytyvän "peruuta"-linkin takaa henkilö näkee postitustlistan, jolta on juuri poistanut itsensä.
Tässä kohdassa henkilö voi myös valita peruuttavansa kaiken yritykseltä tulevan viestinnän valitsemalla
→ "View Opt Out Preferences"