Yksittäiseltä yrityskortilta löytyy CRM:ään lisätyn yrityksen kaikki tiedot. Yrityskontaktin tietoja muokataan yrityskortilta.
Yrityskortti
Yrityskortti sisältää järjestelmään lisätyn yrityksen kaikki tiedot yhdessä ja samassa paikassa. Yrityskortin saa auki seuraavaa polkua:
→ CRM
→ Kontaktit
→ Yritykset
→ Klikkaa yrityskortti auki nimestä
- Yrityskortin saa auki klikkaamalla yrityksen nimeä "yritykset"-listaussivulla tai missä tahansa muussa järjestelmän osiossa.
- Yrityskortilta löytyy CRM:n yksittäisen yrityskontaktin kaikki tiedot (mm. yhteystiedot, tagit). Tässä näkymässä yrityksen tietoihin pääsee tekemään muutoksia.
1. Yritys-välilehti
Yritys-välilehdellä muokataan yrityksen perustietoja sekä yhteystietoja.
- Perustiedot
- Yrityskortilta löytyy yrityksen perustiedot, joita pääsee muokkaamaan tässä näkymässä.
- Perustiedoissa näytettäviä kohtia (kenttiä) pystyy lisäämään tai poistamaan rattaanpyörä-kuvakkeen takaa.
- Tärkeä kenttä perustiedoissa on "Tagit"-kenttä. Tagien avulla yrityskontakteja voidaan ryhmitellä hyvin tarkasti ja suunnata niille esimerkiksi viestintää.
- Yhteystiedot
- Yhteystiedot-kohdassa näkyy järjestelmään syötetyn kontaktin yhteystiedot. Yhteystietoja voi muokata tässä näkymässä. Tehdyt muutokset tulee tallentaa "tallenna"-painikkeesta.
- Yhteystiedot-kohdan oikeassa yläkulmassa olevasta "Lisää uusi" -painikkeesta saa lisättyä yritykselle uuden toimipisteen.
- Lisää-painike
Sivun alareunan kiinteässä palkista löytyy "Lisää"-painike, jonka takaa löytyy seuraavat toiminnot:- Lisätietokenttä: Yrityskortin perustiedot-kohtaan saa lisättyä omia kenttiä.
- Lisää/muokkaa logo: Yritykselle saa lisättyä logon. Logo tulee näkyviin kotisivuille tagien avulla tehtäviin yrityslistauksiin. Lisättävän logon olisi hyvä olla rajattu tiiviisti (ei tyhjiä reunoja), tausta läpinäkyvä ja leveys väh. 400px.
- Hae yrityksen tiedot y-tunnuksella: Yrityksen tietoja saa täydennettyä yrityskortille ytj:stä tehtävällä haulla.
2. Aktiviteetit-välilehti
Aktiviteetit-välilehdellä näkyy listaus kaikista aktiviteeteista, joihin yritys on järjestelmässä liitetty. Näitä voivat olla esimerkiksi erilaiset tapahtumat, tiedonkeräyslomakkeet tai myyntilaskut.
- "Lisää uusi"-painikkeen takaa voit lisätä yritykselle uuden aktiviteetin. Aktiviteetteja voivat olla:
- Puhelu
- Sähköposti
- Tapaaminen
- Videoneuvottelu
- Tehtävä
- Muistiinpano
- Tarjous
- Tilaus
- Sopimus
- Sopimustarjous
- Rattaanpyörästä saat lisättyä tai poistettua näytettyjä sarakkeita.
- Sivun alaosasta saat valittua näytettävien tulosten määrän ja vaihdettua sivua.
3. Henkilöt-välilehti
Henkilöt-välilehdeltä näkee kaikki yritykseen liitetyt henkilöt. Yrityksen taakse liitetyt henkilöt ovat yleensä esim. henkilökuntaa tai hallituksen jäseniä.
- "Lisää uusi"-painikkeen takaa aukeaa kentät, joiden avulla voi hakea henkilön CRM:stä, määrittää hänelle toimipaikan ja liittää henkilön yritykseen. (Mikäli henkilöä ei ole CRM:ssä voi myös tässä vaiheessa lisätä järjestelmään uuden kontaktin CRM:ään kohdasta "lisää uusi")
Tarkemmat ohjeet henkilön liittämiseen >> - Rattaanpyörästä saat lisättyä tai poistettua näytettyjä sarakkeita.
- Sivun alaosasta saat valittua näytettävien tulosten määrän ja vaihdettua sivua.
4. Laskutus-välilehti
(näkyy vain jos yritykselle on lisätty asiakasnumero)
- Laskutusvälilehti muodostuu automaattisesti samalla, kun yritykselle lisätään asiakanumero.
- Asiakasnumero muodostuu automaattisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun yritystä laskutetaan ensimmäisen kerran.
- Laskutus-välilehdeltä pääsee muuttamaan laskutustietoja pääotsikon laskutusosoite alta. Yritykselle voidaan määrittää esimerkiksi oletuslaskutustapa.
- Ohjaustiedot kohdasta voidaan määrittää yritykselle maksuehto, viivästyskorko sekä perintä- ja muistutuskielto.
- Muutoslokille jää tiedot siitä, kun tietoja on muutettu ja kenen toimesta.
5. Toimittaja-välilehti
- Toimittaja-välilehdeltä pääsee määrittämään toimittajan tiedot, kuten pankkitilin ja lisäämään oletustarkastajan ja oletushyväksyjän.