Ohje - WiseCRM: Yrityskortti | WiseNetwork Oy

Ohje - WiseCRM: Yrityskortti

Yksittäiseltä yrityskortilta löytyy CRM:ään lisätyn yrityksen kaikki tiedot. Yrityskontaktin tietoja muokataan yrityskortilta.

Yrityskortti

Yrityskortti sisältää järjestelmään lisätyn yrityksen kaikki tiedot yhdessä ja samassa paikassa. Yrityskortin saa auki seuraavaa polkua:

CRM
→ Kontaktit
→ Yritykset
→ Klikkaa yrityskortti auki nimestä

  • Yrityskortin saa auki klikkaamalla yrityksen nimeä "yritykset"-listaussivulla tai missä tahansa muussa järjestelmän osiossa.
  • Yrityskortilta löytyy CRM:n yksittäisen yrityskontaktin kaikki tiedot (mm. yhteystiedot, tagit). Tässä näkymässä yrityksen tietoihin pääsee tekemään muutoksia.

Yksittäisen yrityksen yrityskortti ja sen toiminnot.


1. Yritys-välilehti

Yritys-välilehdellä muokataan yrityksen perustietoja sekä yhteystietoja.

  • Perustiedot
    • Yrityskortilta löytyy yrityksen perustiedot, joita pääsee muokkaamaan tässä näkymässä.
    • Perustiedoissa näytettäviä kohtia (kenttiä) pystyy lisäämään tai poistamaan rattaanpyörä-kuvakkeen takaa.
    • Tärkeä kenttä perustiedoissa on "Tagit"-kenttä. Tagien avulla yrityskontakteja voidaan ryhmitellä hyvin tarkasti ja suunnata niille esimerkiksi viestintää.


Yrityksen perustiedot sisältää mm. tagit, mitkä ovat tärkeitä kontaktien ryhmittelyn ja viestinnän kannalta.


  • Yhteystiedot
    • Yhteystiedot-kohdassa näkyy järjestelmään syötetyn kontaktin yhteystiedot. Yhteystietoja voi muokata tässä näkymässä. Tehdyt muutokset tulee tallentaa "tallenna"-painikkeesta.
    • Yhteystiedot-kohdan oikeassa yläkulmassa olevasta "Lisää uusi" -painikkeesta saa lisättyä yritykselle uuden toimipisteen.

Yhteystiedot-kohdassa näkyy yrityksen yhteystiedot ja saa lisättyä yritykselle uusia toimipaikkoja.


  • Lisää-painike
    ​​​​​​​Sivun alareunan kiinteässä palkista löytyy "Lisää"-painike, jonka takaa löytyy seuraavat toiminnot:
    • Lisätietokenttä: Yrityskortin perustiedot-kohtaan saa lisättyä omia kenttiä.
    • Lisää/muokkaa logo: Yritykselle saa lisättyä logon. Logo tulee näkyviin kotisivuille tagien avulla tehtäviin yrityslistauksiin. Lisättävän logon olisi hyvä olla rajattu tiiviisti (ei tyhjiä reunoja), tausta läpinäkyvä ja leveys väh. 400px.
    • Hae yrityksen tiedot y-tunnuksella: Yrityksen tietoja saa täydennettyä yrityskortille ytj:stä tehtävällä haulla.

SIvun alareunassa on kiinteä palkki, jonka "lisää"-painikkeen takaa löytyy hyödyllisiä toimintoja.


2. Aktiviteetit-välilehti

Aktiviteetit-välilehdellä näkyy listaus kaikista aktiviteeteista, joihin yritys on järjestelmässä liitetty. Näitä voivat olla esimerkiksi erilaiset tapahtumat, tiedonkeräyslomakkeet tai myyntilaskut.


  • "Lisää uusi"-painikkeen takaa voit lisätä yritykselle uuden aktiviteetin. Aktiviteetteja voivat olla:
    • Puhelu
    • Sähköposti
    • Tapaaminen
    • Videoneuvottelu
    • Tehtävä
    • Muistiinpano
    • Tarjous
    • Tilaus
    • Sopimus
    • Sopimustarjous
  • Rattaanpyörästä saat lisättyä tai poistettua näytettyjä sarakkeita.
  • Sivun alaosasta saat valittua näytettävien tulosten määrän ja vaihdettua sivua.




Aktiviteetit-välilehdellä näkyy listaus kaikista aktiviteeteista, joihin yrityse on järjestelmässä liitetty / osallistunut.


3. Henkilöt-välilehti

Henkilöt-välilehdeltä näkee kaikki yritykseen liitetyt henkilöt. Yrityksen taakse liitetyt henkilöt ovat yleensä esim. henkilökuntaa tai hallituksen jäseniä.


  • "Lisää uusi"-painikkeen takaa aukeaa kentät, joiden avulla voi hakea henkilön CRM:stä, määrittää hänelle toimipaikan ja liittää henkilön yritykseen. (Mikäli henkilöä ei ole CRM:ssä voi myös tässä vaiheessa lisätä järjestelmään uuden kontaktin CRM:ään kohdasta "lisää uusi")
    Tarkemmat ohjeet henkilön liittämiseen >>
  • Rattaanpyörästä saat lisättyä tai poistettua näytettyjä sarakkeita.
  • Sivun alaosasta saat valittua näytettävien tulosten määrän ja vaihdettua sivua.

Henkilöt-välilehdeltä näkee yritykseen liitetyt henkilöt.


4. Laskutus-välilehti

(näkyy vain jos yritykselle on lisätty asiakasnumero)

  • Laskutusvälilehti muodostuu automaattisesti samalla, kun yritykselle lisätään asiakanumero.
  • Asiakasnumero muodostuu automaattisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun yritystä laskutetaan ensimmäisen kerran.
  • Laskutus-välilehdeltä pääsee muuttamaan laskutustietoja pääotsikon laskutusosoite alta. Yritykselle voidaan määrittää esimerkiksi oletuslaskutustapa.
  • Ohjaustiedot kohdasta voidaan määrittää yritykselle maksuehto, viivästyskorko sekä perintä- ja muistutuskielto.
  • Muutoslokille jää tiedot siitä, kun tietoja on muutettu ja kenen toimesta.


5. Toimittaja-välilehti

  • Toimittaja-välilehdeltä pääsee määrittämään toimittajan tiedot, kuten pankkitilin ja lisäämään oletustarkastajan ja oletushyväksyjän.