Tagien lisääminen yksittäiselle henkilölle ja yritykselle tapahtuu CRM:n henkilö- tai yrityskortilta. Mikäli tagi halutaan asettaa jollekin tietylle kontaktiryhmälle, kannattaa käyttää CRM:n hakutyökalua.
Tageja voidaan pitää järjestelmään lisättävinä hakusanoina, joiden avulla esimerkiksi yritys- ja henkilökontaktit voidaan ryhmitellä loogisesti. Näin järjestelmän sisältämä data saadaan pidettyä hyvässä järjestyksessä ja sitä päästään hyödyntämään täysimääräisesti. Tagit toimivat pohjana markkinoinnin ja viestinnän kohderyhmien luomiselle.
Tapa 1. Tagin lisääminen kontaktin lisäysvaiheessa.
Yksittäisen tagin voi lisätä henkilölle tai yritykselle samalla, kun syöttää kontaktin tiedot järjestelmään.
1. Avaa järjestelmän yritys- tai henkilökontaktit valitsemalla järjestelmän hallintapuolella "CRM".
2. Valitse "Kontaktit".
3. Valitse "Yritykset" tai "Henkilöt".
4. Valitse "Lisää uusi kontakti".
5. Avautuvalle lomakkeelle syötetään kontaktin tiedot ja siitä löytyy myös kohta tageille.
Tapa 2. Tagin lisääminen yritys- tai henkilökortilta
Yksittäisen tagin saa lisättyä henkilölle tai yritykselle järjestelmän CRM:stä henkilö- tai yrityskortilta.
1. Avaa järjestelmän yritys- tai henkilökontaktit valitsemalla järjestelmän hallintapuolella "CRM".
2. Valitse "Kontaktit".
3. Valitse "Yritykset" tai "Henkilöt"
4. Etsi haluttu kontakti järjestelmästä käyttämällä jotain sivun hakukenttää ja klikkaa haluttu kontakti auki.
Avautuvalla yritys- tai henkilökortilla pääsee lisäämään tageja.
5. Kirjoita "Tagit"-kenttään haluttu tagi. Mikäli tagi löytyy jo järjestelmästä, voidaan se valita alasvetovalikosta.
6. Mikäli tagia ei löydy järjestelmästä valmiina, painetaan tagin kirjoittamisen jälkeen koneen näppämistöltä "Enter" tai "välilyönti".
7. Paina tagien lisäämisen jälkeen "tallenna".