Ohje - WiseCRM: Käyttäjätunnusten yhdistäminen | WiseNetwork Oy

Ohje - WiseCRM: Käyttäjätunnusten yhdistäminen

Tässä artikkelissa käydään läpi käyttäjien tuplaprofiilien yhdistäminen. Järjestelmään saattaa muodostua tuplaprofiileja, kun asiakas esim. rekisteröityy kahdella eri sähköpostiosoitteella.

Tuplaprofiileja syntyy, kun asiakas rekisteröityy kahdella, tai useammalla sähköpostiosoitteella. Tämä voi aiheuttaa sen, että ostetut tuotteet ja kulkuoikeudet eivät yhdisty asiakkaan käyttämään käyttäjätunnukseen.


Ohjeet profiilien yhdistämiseen:
​​​​​​​

  1. Mene osoitteeseen https://admin.(oma adminpuolenne).fi/?action=concatuser

  2. Laita lähdekäyttäjäksi, eli vasemman puoleiseen sarakkeeseen, henkilö, jolla ON käyttäjätunnus

  3. Laita kohdekäyttäjäksi, eli oikean puoleiseen sarakkeeseen, henkilö, jolla EI OLE käyttäjätunnusta.

  4. Paina Siirrä tiedot (Huom! Yhdistämistä ei voi peruuttaa, joten varmista, että kyseessä on varmasti sama henkilö)

  5. Käyttäjän profiilien yhdistäminen on valmis ja voit tarkastaa CRM:stä, että henkilökortti näyttää oikealta


TÄRKEÄÄ MUISTETTAVAA:

Jotkut asiakkaistanne eivät ole rekisteröityneitä, joten kummallakaan profiililla ei välttämättä ole käyttäjätunnusta. Tällöin profiilin kohdalla näkyy yhdistämistyökalussa maininta EI Käyttäjätunnusta.
Vasemmalle asetettu henkilö (Lähdekäyttäjä) yliajaa oikealla olevan (Kohdekäyttäjä) tiedot eli vasemmalla olevan tiedot jäävät niin sanotusti voimaan järjestelmään. Lähdekäyttäjäksi valitaan siis "tärkeämpi" profiili.
Jos molemmilla tai kaikilla asiakkaan profiileilla on käyttäjätunnus, valitaan vasemmalle puolelle lähdekäyttäjäksi se, joka halutaan säilyttää.

Yhdistämistyökalu yhdistää tägit ja roolit, joten tarkista yhdistymisen jälkeen, että ne ovat halutun kaltaiset!