Ohje - WiseSales: Tilauksen peruuttaminen | WiseNetwork Oy

Ohje - WiseSales: Tilauksen peruuttaminen

Vaiheittaiset ohjeet, kuinka järjestelmässä voidaan peruuttaa tilaus

Huom! Tilaus voidaan peruuttaa vain silloin, kun sitä ei olla vielä postitettu.


1. Siirrytään järjestelmän hallintapuolelle

→ "Myynti"

→ "Tilaukset"

→ "Tilaukset"

Avataan tilaus klikkaamalla tilausnumeroa.


2. Klikataan tilauksen alareunasta

→"Käsittele"

→"Peruttu"


3. Tilauksen peruuttaminen palauttaa tuotteen takaisin inStock (myytävissä) saldoille.


Mikäli tuote on ehditty jo postittamaan, niin tilauksen peruuttaminen ei vaikuta saldoihin mitenkään.


4. ​​​​​​​Jos tilaus on maksettu jo ennen postitusta, niin peruutuksen lisäksi tilauksesta on tehtävä hyvitys. Hyvitys toiminnolla tilaus saadaan hyvitettyä kirjanpidosta ja myyntiraporteilta.

→"Käsittele"

→"Hyvitetty"


Hyvitystä ei tarvitse tehdä, mikäli tilausta ei ole maksettu.


5. Jos tilauksella on useita eri tuotteita, niin voidaan valita, että mitkä tuotteet tilaukselta halutaan hyvittää.

Ensin tulee valita hyvitettävien tuotteiden määrä. Tämän jälkeen rastitetaan ne suoritukset, jotka halutaan hyvittää.

Lopuksi valitaan halutaanko tuote hyvittää alkuperäisellä maksutavalla vai ei.