Ohje - WiseSales: Tilauksen hyvitys | WiseNetwork Oy

Ohje - WiseSales: Tilauksen hyvitys

Vaiheittaiset ohjeet, miten tilaus hyvitetään.

Hyvitys toimintoa voidaan käyttää silloin, jos halutaan hyvittää esimerkiksi reklamaatio tuote asiakkaalle, mutta tuotetta ei enää oteta saldoille.

Hyvitys toiminto ei palauta tuotetta saldoille takaisin. Se ainoastaan muodostaa hyvitystilauksen.


1. Siirrytään järjestelmän hallintapuolelle

→ "Myynti"

→ "Tilaukset"

→ "Tilaukset"

Avataan tilaus klikkaamalla tilausnumeroa.


2. Klikataan tilauksen alareunasta

→"Käsittele"

→ "Hyvitetty"


3. Jos tilauksella on useita eri tuotteita, niin voidaan valita, että mitkä tuotteet tilaukselta halutaan hyvittää.

Ensin tulee valita hyvitettävien tuotteiden määrä. Tämän jälkeen rastitetaan ne suoritukset, jotka halutaan hyvittää.

Lopuksi valitaan halutaanko tuote hyvittää alkuperäisellä maksutavalla vai ei.

Hyvityksestä muodostuu hyvitystilaus.

Myynti ja maksutapa hyvittyvät kirjanpidossa sekä raporteilla.


4. Jos kyseessä on lipputuote, ja hyvitetyllä lipulla ei ole oikeutta osallistua tapahtumaan, johon, lippu on linkitetty, klikkaa tilauksella "Käsittele" ja "Peruttu". Tällöin lippu mitätöidään.


5. Palauta rahat asiakkaalle. Tilauksen hyvittäminen ei palauta rahoja automaattisesti, jos kyseessä on liikuntaeduilla, Stripellä tai VismaPaylla maksettu tilaus. Palauta rahat siis vielä maksutavan portaalin kautta.