Ohjeet, miten järjestelmään saa lisättyä kuitteja.
1. Kirjaudu järjestelmään verkkoselaimessa (puhelin/tietokone) tai puhelimen kotivalikkoon tallennetun verkkosivuston linkin kautta.
Kuitin saa lisättyä järjestelmään valitsemalla yläpaneelin (+) -merkin takaa avautuvasta alasvetovalikosta ”Kuitti”.
2. Avautuvassa ikkunassa täytetään kuittia koskevat tiedot.
- ”Luonut” -kenttä täydentyy automaattisesti sisälle kirjautuneen käyttäjän mukaan.
- ”Päivämäärä” -kenttään valitaan kulun muodostumispäivä, mikäli se ei ole kuluva päivä. Suosittelemme, että kuitit lisätään järjestelmään mahdollisimman pian kulun muodostumisen jälkeen.
- Lisätään kuitin kokonaissumma
- Ostopaikka
- Tieto, onko kulu maksettu yrityksen tililtä vai ei (esim. työntekijä maksanut omalla kortilla, jolloin summa pitää tilittää työntekijälle).
- ”Kulun peruste” -kohtaan voidaan kirjoittaa lisätietoja kuitista, esimerkiksi jos kyse on neuvottelulounaasta, niin tieto tästä sekä henkilöt, jotka lounaalle ovat osallistuneet.
3. ”Lisää liite” -painikkeesta lisätään kuitin kuva.
Liitteitä voi tallentaa vain yhden ja se on tärkeää muistaa lisätä tässä kohtaa, sillä kuitin tallentamisen jälkeen liitettä ei pysty enää lisäämään.
Puhelimella sivustoa käytettäessä kuva voidaan ottaa kameralla, hakea aiemmin otettua kuvaa puhelimen kameran rullasta tai etsiä kuvaa tietokoneen tiedostoista.
Kun kuva kuitista on lisätty, paina vihreää ”Lisää kuitti” -painiketta.
HUOM! Tarkista, että kuittikuvassa erottuvat selkeästi vähintään ostopaikka, päivämäärä, mitä tuotteita on ostettu sekä alv-erittelyt.
4. Tarkista vielä, että kuitti löytyy ”Kuitit” -välilehdeltä.
Nyt kuitti odottaa järjestelmässä kirjanpitäjän käsittelyä.